Ontroerend: nieuwe reclame Staatsloterij maakt diepe indruk
11 december 2019
Gisteren werd de nieuwe kerstreclame van de Staatsloterij gelanceerd. Op social media raken mensen niet uitgepraat over egel Freddie die de hoofdrol speelt.
Gisteren werd de nieuwe kerstreclame van de Staatsloterij gelanceerd. Op social media raken mensen niet uitgepraat over egel Freddie die de hoofdrol speelt.
Egeltje Freddie
In de reclame koopt een oudere man een staatslot. Wanneer hij naar huis rijdt, botst hij bijna tegen een egel op. Hij besluit hem mee te nemen en speciaal voor het dier een huisje in zijn tuin te bouwen. Hierdoor verliest hij zijn aandacht voor het lot. De man noemt het diertje Freddie.
Even later is te zien hoe Freddie een stukje papier gebruikt om een warm nestje te maken voor zijn winterslaap. Wanneer de man zijn lot zoekt op Oudjaarsavond, is het nergens te bekennen. Toevallig heeft de winnaar van de 30 miljoen euro zich ook nog niet gemeld…
Een aantal maanden later ontwaakt Freddie uit zijn slaap. Hierop lukt het de man om zijn lot terug te vinden. Uiteindelijk blijkt dit niet het winnende lot te zijn.
Staatsloterij-zegsman Sander van de Vooren legt de boodschap van het verhaal uit: “Aandacht voor elkaar is in de decembermaand belangrijker dan winnen.”
Op Twitter werd al snel enthousiast gereageerd op het egeltje. Zo wordt de reclame zeer geslaagd genoemd en blijkt Freddie zeer geliefd.
@Staatsloterij We love #Freddie #staatsloterij pic.twitter.com/1Yri1Ig0Wn
— Vrouwen (@VrouwenS) December 10, 2019
Ze flikken het weer! Wat een prachtige commercial ??♥️ #Freddie #egel #staatsloterij https://t.co/WLgmq04xiM
— Tamara Tijdink (@TamaraTijdink) December 11, 2019
Ik hou van #Freddie ..zo snoezig en zo’n mooi kopje wat ie heeft ..een geslaagde reclame voor de #staatsloterij
— betty (@misslaluna1) December 11, 2019
Volgend jaar een spotje met #Frekkel en #Freddie?
— Streens Viemeel (@StreenS71) December 11, 2019
Hij is weer schattig ??? #oudejaarstrekking #staatsloterij #ookikhebweereenlot #misschieneenprijsje #freddie https://t.co/4MF27EoABA
— PoekieKim (@PoekieKim) December 11, 2019
Wat @albertheijn, @LidlNederland, @PLUSsupermarkt en @deBijenkorf dit jaar niet is gelukt, lukt @Staatsloterij wel, en hoe: met de oudejaarscommercial #Freddie. Ontroerend, mooi, lief en leuk. Knap gedaan!
— Peter Kennedy (@peterkendy) December 10, 2019
Bron: YouTube, AD, Twitter
Lees ook: kijkers onder de indruk van 101-jarige Lenie bij De Wereld Draait Door