Placeholder

Alles op orde!

Moeite om overzicht te houden in je administratie? Nu niet meer!

Moeite om overzicht te houden in je administratie? Nu niet meer!

Al die brieven van de belasting en die losse rekeningen. Af en toe raak je het overzicht echt even kwijt. Maar niet als je alles netjes op orde houdt! Wij hebben een aantal tips voor je om je administratie overzichtelijk te houden. En als je alles netjes bijhoudt, kost het niet eens zoveel tijd!

  • Zodra er post binnenkomt, bekijk je deze. Ongeopende brieven blijven namelijk lang slingeren en worden vaak vergeten. Verzamel al je post van 1 week op een plek, bijvoorbeeld in een postbakje.
  • Iedere zondag neem je even een half uurtje om je post goed door te nemen en rekeningen te betalen. Wanneer je een rekening betaald hebt, zet je op de factuur een paraafje met de datum dat je de rekening betaald hebt. Zo weet je zeker wat je wel en niet hebt betaald.
  • Nadat je alles doorgenomen hebt, sorteer je de post. Gooi onbelangrijke reclame weg en doe belangrijke post in een ordner. Deze wordt overzichtelijker wanneer je er tabbladen in doet van A tot Z. Neem voor ieder jaar een nieuwe ordner.
  • Maak voor je bonnen en garantiebewijzen een aparte map aan. Zo heb je  ze altijd bij de hand. Losse bonnen kun je het beste vast nieten op een blank A4-velletje.